Book Oss

Pressemelding

Pressemeldinger sendt ut fra Det Andre Teatret

Published 11.12.15

Teater av knapper og glansbilder​​

Teater av knapper og glansbilder​​

Selv om vi er små, prøver vi å få mest mulig teater ut av de begrensede midlene vi har. Med kun et par ukers prøvetid, og et meget begrenset budsjett kaster Det Andre Teatret seg atter en gang ut på dypt vann, og utvikler hele tre soloforestillinger og en duo forestilling i løpet av våren. Slampoeten Fredrik Høyer er den første som hiver seg utfor stupet, med "Hva jeg snakker om når jeg snakker om løping" som har premiere 9. mars. Les mer om alle de spennende solo prosjektene.

Published 24.02.17

Les mer

Den Andre Teaterfestivalen - Pressemelding

NORGES STØRSTE TEATERSUKSESS FEIRER 5 ÅR!
Med bl.a. vinneren av den svært anerkjente Olivier Award for Best Entertainment and Family i 2016 – West End suksessen ”The showstoppers: The Improvised Musical”.

Improviserte musikaler, underlige mimeforestillinger, poetiske fortellerforestillinger og en guidet meditasjon for 15 publikummere av gangen skal gi en smak av hva Det Andre Teatret har formidlet til Oslos teaterpublikum gjennom disse fem årene. 14-18.september kommer det gjester fra USA, Canada, England, Australia, Nederland og New Zealand som alle er toneangivende på sitt felt interenasjonalt til Den Andre Teaterfestivalen.

Published 09.09.16

Les mer
Ny kunstnerisk leder ved Det Andre Teatret!

Ved generalforsamling torsdag 9. juni ble Mats Eldøen enstemmig valgt til ny kunstnerisk leder og teatersjef ved Det Andre Teatret.

Published 20.06.16

Les mer
Nils Petter Mørland går av som teatersjef

Nils Petter Mrland gr av som teatersjef

I dét Det Andre Teatret straks er ferdig med sin 10-ende sesong, og er på vei inn i høstens femårsjubileum og jubileumssesong har Nils Petter Mørland gitt beskjed om at han ønsker å avslutte sitt engasjement som teatersjef og kunstnerisk leder.

Published 09.06.16

Les mer
Legger ned barne- og ungdomsarbeid

Legger ned barne- og ungdomsarbeid
rsaken er manglende sttte fra Oslo Kommune.

Det Andre Teatret har siden åpningen i 2011 stadig økt sin satsning på det unge publikummet. De to siste årene har de produsert 8 nye forestillinger for barn som både spiller på scenen i Oslo og turnerer DKS hyppig over hele landet. I tillegg tilbyr scenen en lenge etterlengtet arena for flere frigrupper som har barn som publikum. Kurstilbudet for barn fra 5 år og oppover har også vokst jevnt og trutt helt frem til i dag.

Published 11.12.15

Les mer

Spilleplan:

rss

Verdt vite

Andre Historier

Andre Historier

Fredrik Høyer er konferansier under sesongens siste Andre Historier torsdag kl 20:00. Tema for kvelden er "Første Gang" med line-upen Else Kåss Furuset, Torgrim Mellum Stene, Cathrine Frost Andersen, Andreas Obrenovic, Kari Slaatsveen og Kjetil Stavenes. Hos Andre Historier hører du de historiene du ikke får høre andre steder; små og store personlige opplevelser som både er så utrolige at de må være sanne og så lite trolige at de umulig kan være sanne. Det hele skjer i Den Andre Cafeen, så benk deg med noe godt i glasset og nyt kvelden!

Published 27.03.17

Les mer

Meld deg p vrt nyhetsbrev